Voor de start van het nieuwe schooljaar maakt CD&V Dilbeek het laatste deel van haar ploeg voor de gemeenteraadsverkiezingen bekend. Het lijsttrekkers-duo Jef Vanderoost en Elke Zelderloo waren al eerder aangekondigd, samen met 19 andere kandidaten. Jef Vanderoost: “Vandaag maken we nog 12 sterke krachten voor Dilbeek bekend en ons lijstduwers-duo Jan Margot en Bernadette Van Coillie maken de lijst volledig.”

De CD&V-lijst heeft enkele opvallende kenmerken. Zo bevat de ploeg meer vrouwelijke dan mannelijke kandidaten én een vrouwelijke lijstduwer. Mannelijke en vrouwelijke kandidaten wisselen elkaar mooi af, de zogenaamde rits.  De lijst is zeer divers: zij verenigt mensen van alle leeftijden, achtergronden en deelgemeenten die stuk voor stuk willen werken aan een >> Dilbeek waar iedereen mee is. 23 van de 35 kandidaten nemen voor het eerst deel. De top 10, met 6 nieuwe kandidaten, bevat Dilbekenaren van alle leeftijdscategorieën (20er, 30er, 40er, 50er, 60er en 70er).

Deze 14 nog niet eerder aangekondigde Dilbekenaren vervoegen de ploeg:

Schepen Bernadette Van Coillie en raadslid Jan Margot uit Dilbeek duwen de lijst. Zij behoeven gezien hun jarenlange ervaring en sterk engagement geen introductie.

In Itterbeek komt er versterking met Jonas van Dorsselaer, 22 jaar jong en verpleegkundige. Ook Marina Evens, jarenlang voorzitster van Samana (Ziekenzorg) maar vandaag zelf rolstoel-patiënte, is opnieuw kandidaat.

In de Saviowijk versterkt Paule Van Molle als nieuwe kandidate de ploeg. Zij is hyperactief in de Gezinsbond (kinderoppasdienst) en heeft een enorm hart voor dieren. Ook wijkgenoot Emmanuel Ryckaert is opnieuw kandidaat en focust zich op de welzijnsthema’s.

In Sint-Martens-Bodegem waagt Tom De Man, voorzitter van holebi-vereniging Sacha, de sprong. Ook Bart Sammels uit het uiterste hoekje van Sint-Ulriks-Kapelle en alom bekend in landbouwmiddens, versterkt als nieuwe kandidaat de lijst. En Jan De Bock uit Groot-Bijgaarden, alom bekend in de vrijetijdssector is voor het eerst kandidaat.

Ook de senioren krijgen een stevige vertegenwoordiging met ervaren rot Joske Meert-Raspé uit Sint-Ulriks-Kapelle die de lijst mee ondersteunt samen met nieuwe kandidaten Erna Van der Auwera-Roesems uit Groot-Bijgaarden en Alfonsien Mackens, al jarenlang supervrijwilliger in Savio en vandaag inwoner van Dilbeek-centrum.

Tot slot zal ook Marleen Seaux uit Groot-Bijgaarden (Reinaertwijk) haar wijk een stem geven en Sandra Karawa, deelneemster van het integratieproject van de scholen in Schepdaal, wil zich inzetten om nieuwe inwoners zich thuis te laten voelen in onze gemeente.

Jef Vanderoost: “Met onze groep van 35 enthousiaste kandidaten gaan we naar de kiezers. Eerstdaags stellen we ook stap voor stap onze toekomstplannen voor Dilbeek voor.”   Klik hier voor de volledige lijst

Lijstduwersduo Bernadette Van Coillie en Jan Margot vervolledigen de Dilbeekse CD&V-lijst.