CD&V Dilbeek: eerste reeks van 10 kandidaten voor De Weg Vooruit!

Het was al een tijdje geweten dat CD&V Dilbeek naar de kiezer trekt met een jong maar ervaren lijsttrekkers-duo, de schepenen Jef Vanderoost en Elke Zelderloo. Dit jonge & ervaren duo wil werken aan een toekomstgericht WIJ-verhaal voor Dilbeek, samen met een sterke ploeg en onder het motto: “De weg vooruit, naar een Dilbeek waar iedereen mee is”. Vandaag, vijf maanden voor 14 oktober, kondigt CD&V-Dilbeek een eerste reeks kandidaten aan.

De voorbije maanden steeg de verkiezingskoorts in Dilbeek bij menige partij. Jef Vanderoost:

Terwijl sommigen al campagne voeren, bleef voor ons het accent liggen op het werken voor de Dilbekenaar, binnen onze bevoegdheden en als vrijwilligers in het verenigingsleven.

De voorbije bestuursperiodes hebben onze mandatarissen vaak het verschil gemaakt. Maar het werk is niet af. Wij zijn ook bezig met het opstellen van ons programma. We hebben al heel wat ideeën die we graag nog verder aftoetsen bij onze inwoners. De volgende weken starten we daarom ook in Dilbeek met huisbezoeken. We schuiven drie belangrijke inhoudelijke pijlers naar voren: welzijn&onderwijs, vrije tijd en mobiliteit.

Een ploeg voor de toekomst

CD&V Dilbeek werkt intussen ook aan een sterke, vernieuwde én diverse lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober die alle Dilbekenaren vertegenwoordigt. De lijst wordt getrokken door schepen Jef Vanderoost en eerste Schepen Elke Zelderloo. Zij verwelkomen heel wat nieuwkomers en jonge aanwinsten en uiteraard zetten ook een aantal gevestigde waarden hun schouders onder het WIJ-verhaal.

Vandaag kondigt CD&V Dilbeek, naast het lijsttrekkers-duo de volgende kandidaten aan:

• Laura Detremmerie en Jaan De Koster (2 jonge kandidaten)
    • Laura is studente diergeneeskunde, woont in het centrum van Dilbeek en wil als jonge kandidate de toekomst mee vorm geven.
    • Jaan is actief in Chiro Bodegem, werkt als consultant en is de trekker van onze programma-werkgroep.
  • Nele Groenweghe en Linda Verspecht ( 2 jonge en dynamische vrouwen)
    • Nele is leerkracht en in het Dilbeekse verenigingsleven gekend als ondernemende vrijwilliger.
    • Linda komt uit Savio, woont nu met haar oogappels in Schepdaal en is actief bij een verzekeringsagent.
  • Sergiu Coroi en Jiska Bolhuis (2 overtuigde Dilbeekse Europese inwoners)
    • Sergiu heeft Roemeense wortels en leidt een verzekeringskantoor in Groot-Bijgaarden.
    • Jiska heeft haar wortels in Nederland, is actief in verschillende (sport)verenigingen en werkt als financieel manager bij een Europese organisatie.
  • Gino Roesems en Patrick Ledoux (2 jonge anciens)
    • Gino is onze rots in de branding uit Kapelle, was enkele jaren ocmw-raadslid en is hyperactief in tal van verenigingen.
    • Patrick is hoofdredacteur van een vaktijdschrift, gekend en actief in heel Dilbeek en woont vandaag in Schepdaal.

Binnen enkele weken kondigt CD&V een tweede reeks kandidaten aan.