De weg naar een betere levenskwaliteit voor iedere Dilbekenaar begint bij welzijn en onderwijs en daar ligt het hart van onze partij. Onze gemeente kan heel wat doen om het welzijn van haar inwoners te verhogen.

Onze gezinnen, in al hun vormen, kunnen extra steun gebruiken. Zo is er onder andere nood aan meer kinderopvang. We hebben een inhaalbeweging opgestart en al voor extra plaatsen gezorgd, maar CD&V wil nog een versnelling hoger schakelen. We trekken deze lijn door in het onderwijs. We gaan resoluut voor het uitvoeren van ons toekomstplan met heel wat extra plaatsen om de groeiende nood op te vangen én de keuzevrijheid van ouders te verbeteren. En daar stopt het niet: we willen actief inzetten op het fysieke en mentale welzijn van onze inwoners van alle leeftijden. Ook als het minder goed gaat, door ziekte, ouderdom of eenzaamheid, willen we er voor u zijn. Die zorgeloze oude dag in een warme, huiselijke omgeving, die verdient ieder van ons. Wij gaan immers voor wij: geen ik zonder jij.

Hoewel onze gemeente gemiddeld heel wat welvarende inwoners telt, is er ook steeds meer (onzichtbare) armoede. We moeten dus regelmatig achterom kijken of iedereen wel mee is. Zo is de stijgende kinderarmoede voor ons onaanvaardbaar: elk kind verdient een goeie start. CD&V wil de Dilbekenaar in al zijn of haar diversiteit versterken en niemand laten vallen. Wij willen zorgen voor dat duwtje in de rug, zodat iedereen niet alleen alle kansen krijgt, maar ook grijpt.