We willen actief inzetten op het fysieke en mentale welzijn van onze inwoners van alle leeftijden. We willen er ook zijn voor wie het minder goed heeft, door ziekte, ouderdom of eenzaamheid. Ieder van ons verdient een zorgeloze oude dag in een warme, huiselijke omgeving. Wij gaan immers voor wij: geen ik zonder jij. En dus kijken we regelmatig achterom of iedereen wel mee is.

• We bouwen aan zorgzame wijken met buurt-zorg-netwerken met specifieke aandacht voor eenzaamheid, armoede, mantelzorg en mentale en fysieke gezondheid (gezondheidscoaches).

• De gemeente is niet enkel regisseur maar organiseert ook zelf kwaliteitsvolle zorg

• We werken ondersteuning uit voor gezinnen die net uit de boot vallen

• We bouwen een progressief systeem uit naar analogie met de participatiepas (80-20% steun voor de allerzwaksten) en 50%-50% steun voor de 'net-niet'-groep

• Voorkomen is beter dan genezen: we zetten in op preventieve gezondheidszorg

• Dilbeek moet toegankelijk zijn, zowel fysiek als qua dienstverlening

• We automatiseren bestaande rechten en steunen actief

• Naar nieuwe vormen van ouderenzorg

• Breugheldal transformeert naar kleinschalige, huiselijke zorg met een ambitieus investeringsplan

Niet iedereen heeft dezelfde veerkracht. Dus willen we elke Dilbekenaar een springplank geven. We willen hen versterken en we laten niemand vallen. Wij willen zorgen voor dat duwtje in de rug, zodat iedereen alle kansen niet alleen krijgt, maar ook grijpt.

Marina Evens  -  Emmanuel Ryckaert - Monique Segers