Een Dilbeek waar iedereen mee is, daar dromen wij van. En dat start met de zorg voor onze groeiende groep jonge kinderen. Voldoende en kwaliteitsvolle kinderopvang en onderwijs brengt hen ideaal in de startblokken voor een mooie toekomst. Onze gezinnen, in al hun kleuren en vormen, krijgen onze steun.

• Kinderarmoede aanpakken

• versterken van het VONK-project met 'brugfiguren' tussen kinderopvang/scholen en het Huis van het Kind: noden vroeg detecteren en expertise delen rond armoede, integratie,...
    • uitbreiding van het systeem van de participatiepas naar schoolkosten
  • Voldoende plaatsen in de kinderopvang

• actief uitbreiden van de capaciteit door ondersteuning nieuwe private projecten en door de gemeente ingerichte opvang
    • ondersteunen van zelfstandige opvanginitiatieven
    • aanbieden van (opvang)ruimtes aan onthaalouders in multifunctionele projecten
  • Voldoende plaats in onze scholen

• de gemeente maakt zelf school én werkt netoverschrijdend samen
    • Met ons toekomstplan basisonderwijs zorgen we voor voldoende capaciteit en versterken we onze scholen voor nieuwe uitdagingen
    • We bouwen op bovenlokaal niveau verder aan een capaciteitsplan voor het secundair onderwijs
  •  Opwaarderen voor-en naschoolse opvang met kwaliteitsvolle activiteiten

Een sterke samenleving bouw je door ook de zwaksten mee te krijgen: eerst en vooral met degelijk onderwijs, Maar ook door wie door de mazen van het net dreigen te vallen, op te vangen.

Sandra Karawa Bembiade  -  Bart Sammels  - Vanessa Vangindertael